Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rušivé chování žáků na 1. stupni ZŠ
Březinová, Adriana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá rušivým chováním žáků na prvním stupni základní školy. V teoretické části této práce jsou objasněny termíny školní kázeň a rušivé chování žáků, kapitoly se věnují projevům, příčinám, formám rušivého chování, jeho prevenci a následnému řešení. V praktické části je prezentován kvalitativní výzkum, který byl realizován na prvním stupni základní školy. Cílem výzkumu je zjištění výskytu častých forem rušivého chování při výuce na prvním stupni základní školy v Sušici. Mezi výzkumné úkoly patřilo porovnání pojetí rušivého chování učiteli a žáky prvního, druhého, třetího, čtvrtého a pátého ročníku. Šetření také sledovalo, jaké chování žáky opravdu při vyučování ruší, jak na něj reagují spolužáci i učitel. Dalším úkolem, zaměřeným na podporu začínajících učitelů, bylo zjistit od zkušených učitelů funkční strategie řešení, popřípadě předcházení, rušivému chování. K zodpovězení otázek byla využita metoda rozhovoru s třídním učitelem, metoda dotazníku pro žáky třetího až pátého ročníku a metoda skupinového rozhovoru pro žáky prvního a druhého ročníku. Bylo zjištěno, že rušivé chování žáků je široce rozšířenou problematikou. Mezi nejčastější projevy rušivého chování patří vykřikování, mluvení se spolužákem během výuky a drzé a otravné chování. Nejčastějšími způsoby prevence rušivého...
Využití her a soutěží ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
NOVOTNÝ, Kryštof
Anotace Tématem této diplomové práce je využití her a soutěží ve výuce anglického jazyka na 1.stupni ZŠ. Cílem diplomové práce je charakteristika role hry ve výuce anglického jazyka a její možné využití za účelem rozvoje klíčových řečových dovedností. Teoretická část se zabývá psychologickou charakteristikou mladšího školního věku, dále pak teorií hry a vývojovými stádii dětské hry. Vposledním díle teoretické části práce popisuje jednotlivé druhy didaktických her. Praktická část se skládá ze dvou částí. Stěžejní první část předkládá didaktické hry, které jsou řádně komentovány zhlediska všeobecně vzdělávacích i jazykových cílů. Každá takto připravená hra byla začleněna do výuky a vzávěru je reflektována z pohledu její efektivity. Druhá kapitola v praktické části práce představuje výsledky výzkumu, provedeného formou řízeného rozhovoru s vyučujícími anglického jazyka na prvním stupni základní školy, zabývajícího se jejich zkušenostmi svyužitím her v hodinách anglického jazyka.
Vedení třídy jako manažerská činnost učitele
Vinohradník, Luboš ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem této práce je vedení třídy jako manažerská činnost učitele. Cílem této práce je na základě prostudované literatury a analýzy rozhovorů se třemi třídními učiteli ze základní školy a se třemi třídními učiteli ze střední školy sestavit soubor a popis veškerých manažerských kompetencí souvisejících s manažerským vedením třídy. Práce by měla posloužit jako podkladový materiál pro komplexní metaanalýzu manažerské kompetence v profesiogramu učitele. V teoretické části se tato práce zaměřuje na komparaci třídního učitele a manažera. Ve výzkumné části pak tato práce zkoumá problematiku vedení třídy jako manažerskou činnost za pomoci kvalitativního přístupu. A to za pomoci metody polostrukturovaného rozhovoru se šesti respondenty. Tyto polostrukturované rozhovory jsou dále analyzovány a na jejich základě jsou odvozeny závěry této práce.
Vedení třídy jako manažerská činnost učitele
Vinohradník, Luboš ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem této práce je vedení třídy jako manažerská činnost učitele. Cílem této práce je na základě prostudované literatury a analýzy rozhovorů se třemi třídními učiteli ze základní školy a se třemi třídními učiteli ze střední školy sestavit soubor a popis veškerých manažerských kompetencí souvisejících s manažerským vedením třídy. Práce by měla posloužit jako podkladový materiál pro komplexní metaanalýzu manažerské kompetence v profesiogramu učitele. V teoretické části se tato práce zaměřuje na komparaci třídního učitele a manažera. Ve výzkumné části pak tato práce zkoumá problematiku vedení třídy jako manažerskou činnost za pomoci kvalitativního přístupu. A to za pomoci metody polostrukturovaného rozhovoru se šesti respondenty. Tyto polostrukturované rozhovory jsou dále analyzovány a na jejich základě jsou odvozeny závěry této práce.
Sociální kompetence učitele na základní škole
Dušánková, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o sociálních kompetencích učitele na základní škole. Cílem teoretické části této diplomové práce bylo prozkoumání oblasti sociálních kompetencí učitele v současné odborné literatuře a v platných kurikulárních dokumentech a analýza sociálních kompetencí učitele potřebných pro rozvíjení optimálních vztahů s žáky, se třídou jako sociální skupinou, s rodiči žáků a kolegy. Důraz byl kladen na deskripci využívání sociálních kompetencí učitele v pedagogické interakci, pedagogické komunikaci, při řízení třídy a při řešení konfliktů. Zvláštní pozornost byla věnována sebereflexi učitele, jejíž význam spočívá v tom, že je sociální kompetencí umožňující a ovlivňující rozvíjení ostatních sociálních kompetencí. Cílem empirické části této diplomové práce bylo zjistit, které ze 13 sledovaných sociálních kompetencí učitele základní školy jsou považovány žáky, jejich rodiči i samotnými učiteli za nejdůležitější v pedagogických interakcích a jak sami učitelé základních škol uplatňují a reflektují vybrané sociální kompetence v interakci s kolegy, žáky a rodiči žáků. Kombinací metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu bylo zjištěno, že nejvýše ceněnými sociálními kompetencemi jsou otevřenost a upřímnost učitele, schopnost akceptace žáka, empatie a umění naslouchat. Srovnáním dat získaných...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.